Vergrendel ingevulde uren met ‘Status verwerkt’
Gepost op: 09-03-2016 om 10:04
Soms wilt u niet dat uren nog worden aangepast, bijvoorbeeld omdat u ze al heeft gefactureerd of overgenomen in een aansluitend systeem. U kunt dan gebruik maken van de functie 'Status verwerkt'.
Door het inzetten van de “status verwerkt” functionaliteit kunt u in één keer meerdere weken voor meerdere medewerkers vergrendelen.
Filter en vergrendel via ‘Verwerkt status beheer’.
In de module Urenregistratie kiest u onder Validatie voor ‘Verwerkt status beheer’. In dit scherm kunt u via een filter zelf bepalen welke uren u wilt vergrendelen: uren van een klant, van een project, van een projectonderdeel, een manager of medewerker. Maar u kunt ook hele jaren de status verwerkt geven.
Nadat bepaalde uren de status verwerkt hebben gekregen, kunnen ze niet meer worden aangepast: niet meer door de medewerker, maar ook niet meer door een projectleider of manager.
Status verwerkt opheffen
De status verwerkt kan wel weer worden opgeheven door in hetzelfde scherm te kiezen voor het tweede tabblad: Status Onverwerkt. Zo kunt u toch nog mogelijke fouten achteraf herstellen.
Onder documentatie vindt u meer informatie over het valideren van uren en de Status verwerkt.
Meer nieuws in het nieuws overzicht terug naar vorige scherm