Klantenportaal
Uw klant centraal
Communiceer zo efficiënt mogelijk met uw klanten met de klantenportaalsoftware van WATCH. De Klantenportaalmodule bestaat uit twee delen, het deel waar u gebruik van maakt in WATCH en een online portaal waarop uw klanten kunnen inloggen.
Flexibel
- Aangepast aan uw proces: U hoeft uw bedrijfsproces niet aan te passen als u WATCH gaat gebruiken. De klantenportaalsoftware kan praktisch altijd zo ingericht worden dat het zich aanpast aan uw proces.
- Registreer wat u wilt: Met behulp van kenmerken en domeinen maakt u eenvoudig en onbeperkt eigen velden aan.
- Werken in de cloud: Voor optimale bereikbaarheid, zowel op kantoor als thuis en 24/7.
- Autorisatie tot in detail: Met de autorisatiestructuur kunt u als beheerder tot in detail zelf bepalen wie welke informatie kan aanmaken, aanpassen, invullen en bekijken.
Hoe werkt de klantenportaal-software van WATCH?
- Meldingen, vragen en verzoeken: Uw klanten kunnen via het klantenportaal vragen, verzoeken en probleemmeldingen aan uw helpdesk doorgeven. U kunt in de klantenportaalmodule deze vragen, verzoeken en meldingen beantwoorden. Zowel u als uw klant houden inzicht in de status van de meldingen door middel van een duidelijk overzicht.
- Bestanden downloaden: In de klantenportaalmodule kunt u bestanden uploaden, waarbij u ook kunt aangeven welke klanten toegang mogen hebben tot welke documenten. Uw klanten kunnen de bestanden vervolgens via de online klantenportaal downloaden.
- Vragenlijsten beantwoorden: U kunt in de klantenportaalsoftware van WATCH vragenlijsten samenstellen om informatie van uw klanten in te winnen, denk bijvoorbeeld aan een vragenlijst om klanttevredenheid te meten. U bepaalt zelf welke klanten welke vragenlijsten kunnen invullen en heeft altijd inzicht in welke klanten dit al dan niet gedaan hebben.
- Projecten volgen middels rapportages: Het online klantenportaal bevat ook een aantal rapportages waarmee uw klanten de voortgang van projecten kunnen bekijken.
- Facturen inzien en printen: Maakt u ook gebruik van de Factureringsmodule, dan kunnen uw klanten uw facturen in het klantenportaal bekijken, downloaden en printen. U hoeft alleen nog maar een e-mail te versturen om uw klant op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van een nieuwe factuur.
- Beheer klantgegevens: Uw klanten kunnen in de online klantenportaal de eigen gegevens zelf beheren. Zo kunnen zij het factuuradres aanpassen of zelf nieuwe contactpersonen toevoegen.
- Documentatie: In de documentatie vindt u gedetailleerde informatie en ondersteuning over de klantenportaalmodule.
Functionaliteitsoverzicht
In het functionaliteitsoverzicht staan de belangrijkste mogelijkheden die de WATCH-modules u bieden op een rij.
Demonstratie
Probeer de klantenportaalsoftware van WATCH zelf uit in de online demo-versie of vraag een kosteloze demonstratie van WATCH aan bij u op locatie.
Meer LEZEN over het klantenportaal?
structuur van de klantenportaal-software
De WATCH klantenportaalmodule bestaat uit een front-end en een back-end waarmee u uw klanten kunt ondersteunen. Uw klanten kunnen inloggen in de front-end. Op dit klantenportaal kunnen zij afhankelijk van de autorisatie, een of meer van de volgende zaken regelen:- Meldingen, vragen en verzoeken indienen
- Bestanden downloaden
- Projectrapportages inzien
- Facturen inzien en printen
- Eigen NAW gegevens beheren
- Vragenlijsten beantwoorden
Meldingen, vragen en verzoeken
Uw klanten kunnen via het klantenportaal vragen, verzoeken en probleemmeldingen op een gestructureerde wijze aan uw helpdesk doorgeven. Deze meldingen kunnen vervolgens in de WATCH klantenportaal back-end worden afgehandeld. Zowel de klantenportaal front-end als de klantenportaal back-end bevatten een overzicht van meldingen met daarin duidelijk het statusverloop van de melding.
Bestanden downloaden
In de klantenportaalmodule kunt u in de back-end bestanden uploaden, die uw klanten in de front-end kunnen downloaden.
Projectrapportages
De WATCH klantenportaalmodule bestaat uit een aantal schermen in WATCH zelf (de back-end) en een aantal schermen in het klantenportaal waar klanten kunnen inloggen (de front-end)
Met de WATCH klantenportaalsoftware biedt u uw klanten extra ondersteuning door onder meer de mogelijkheid te bieden om zelf in de klantenportaal front-end projectinformatie te raadplegen en om mee te kijken met de voortgang van het project.
Facturen inzien en printen
De WATCH Factureringsmodule biedt twee mogelijkheden om uw factuur als PDF-bestand aan te bieden aan klanten. Facturen kunnen vanuit de applicatie als bijlage van een e-mail aan de klant worden verzonden. Een tweede methode is om de klant te laten inloggen in het klantenportaal en deze daar de factuur te laten inzien en indien gewenst te laten uitprinten.
Beheer klantgegevens
In de klantenportaal front-end van WATCH kunnen uw klanten zelf hun eigen NAW-gegevens beheren.
Vragenlijsten en enquetes
In de klantenportaalsoftware van WATCH kunt u vragenlijsten en enquêtes samenstellen, afnemen en analyseren. Deze vragenlijsten kunnen bestaan uit allerlei vraagsoorten (open vragen, ja-nee vragen, meerkeuzevragen, etc.). Ook kunt u aan een vragenlijst verklarende tekst toevoegen en de vragenlijst opmaken met tabbladen en indelen in blokken met bloktitels. De vragenlijsten worden samengesteld in de WATCH klantenportaalmodule back-end. Door het verzenden van een mailing vanuit de WATCH Relatiebeheermodule kunt u uw klanten uitnodigen om in te loggen in de WATCH klantenportaal front-end om daar de vragenlijst in te vullen. Nadat de vragenlijsten zijn ingevoerd kan het resultaat van de enquête weer in de klantenportaalmodule back-end worden geanalyseerd.
Vragenlijsten samenstellenVragenlijsten in laten vullen
Vragenlijsten analyseren
Klantervaringen
WATCH Modules