Klantenportaal documentatie
Klantenportaalmodule structuur
De WATCH Klantenportaalmodule bestaat uit een front-end en een back-end. Uw klanten kunnen inloggen in de front-end en daar, afhankelijk van de autorisatie, een of meer van de volgende zaken regelen:
- Meldingen, vragen en verzoeken indienen
- Bestanden downloaden
- Projectrapportages inzien
- Facturen inzien en printen
- Eigen NAW gegevens beheren
- Vragenlijsten beantwoorden
Autorisatie
In de back-end van de WATCH Klantenportaalmodule richt u de autorisatie in. Hiermee bepaalt u welke groep klanten welke schermen te zien krijgt nadat er ingelogd is in de front-end. De eerste stap die u daarvoor zet, is het aanmaken van de contactpersoongroepen (Klantenportaal > Beheer > Contactpersoongroepen).
Figuur 1 Contactpersoongroepen maken in het contactpersoongroepen beheerscherm
Vervolgens kunt u in het contactpersoongroepen autorisatiescherm (Klantenportaal > Instellingen > Autorisatie contactpersoongroepen) aangeven welke schermen getoond gaan worden aan de leden van welke contactpersoongroep.
Figuur 2 Autorisatie instellen in het contactpersoongroepen autorisatiescherm
Als laatste stap in het autorisatieproces geeft u per contactpersoon aan in welke contactpersoongroep deze valt. Dit doen we in het contactpersonen beheerscherm (Klantenportaal > Beheer > Contactpersonen). Dit is ook de plek waar u het wachtwoord voor de contactpersoon kunt invoeren.
Figuur 3 Wachtwoord en contactpersoongroep kiezen voor een contactpersoon
Uw klant kan nu door middel van zijn e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord inloggen in de klantenportaal front-end.