Klantenportaal documentatie
Bestanden downloaden
In de Supportmodule kunt u in de back-end bestanden uploaden, die uw klanten in de front-end kunnen downloaden.
Back-end
In de support back-end kunt u bestanden via twee stappen uploaden. Het bestanden beheerscherm gebruikt u eerst voor het uploaden van bestanden. Vervolgens geeft u in het bestanden/klanten matrixscherm aan welke bestanden door welke klanten te downloaden zijn.
Bestanden beheer
In het bestanden beheerscherm uploadt u het bestand naar de server en geeft u het bestand een titel en een omschrijving. U geeft ook aan welk bestandstype het betreft. Vooralsnog ondersteunt WATCH zip-bestanden, pdf-bestanden en Word-bestanden.
Optioneel kunt u het bestand een volgorde geven. Deze volgorde bepaalt de volgorde waarin de bestanden aan de klant worden aangeboden in de support front-end.
Figuur 1 Bestanden beheerscherm in de WATCH support module back-end
Bestanden/klanten matrix
In het bestanden/klanten matrixscherm kunt u door middel van aanvinkvakjes aangeven welke klanten toegang hebben tot welke bestanden. De in de matrix getoonde klanten kunnen gefilterd worden op beginletter en op relatiesoort. Het is ook mogelijk om direct een enkele klant te kiezen.
Figuur 2 bestanden / klanten matrix scherm
Front-end
Klanten waarvoor een wachtwoord is ingevoerd, kunnen inloggen in de support front-end. Lees hierover meer in het hoofdstuk over autorisatie.
Op de pagina “Support > Downloads > Download” kunnen de bestanden zoals deze in de bestanden/klanten matrix aan de klant zijn toegekend, gedownload worden.
Figuur 3 Download pagina in de support front-end