2 bedrijven in 1 systeem of aparte installaties?
Algemene stelregel
Als er geen gezamenlijke projecten bestaan tussen de twee bedrijven dan is er geen logische reden (anders dan een financiële) om twee bedrijven in dezelfde WATCH omgeving te laten werken.
Mogelijkheden
Er zijn een aantal zaken in WATCH die een zekere mate van scheiding tussen de gegevens van de twee bedrijven kunnen bewerkstelligen:
Resources
Medewerkers zien in hun urenregistratiescherm alleen de projecten en projectonderdelen waar ze als resources aan gekoppeld zijn. Dus het is mogelijk om de medewerkers van de verschillende bedrijven uren te laten schrijven op verschillende projecten en projectonderdelen.
Projectleiders en projectleiderfilter
Het is mogelijk om voor projectleiders het projectleiderfilter aan te zetten. Daarmee kun je projectleiders binnen bepaalde beheerschermen en rapportages exclusief toegang geven tot de projecten waarvan zij de projectleider zijn.
Managers en managerfilter
Het is mogelijk om voor managers het managerfilter aan te zetten. Daarmee kun je managers binnen bepaalde beheerschermen, rapportages en validatieschermen exclusief toegang geven tot de medewerkers en uren van de medewerkers waarvan zij de manager zijn.
Meer groepen voor autorisatie
Je zou de autorisatie voor de gebruikers van de verschillende bedrijven kunnen laten verschillen door meerdere medewerker-groepen aan te maken, bijvoorbeeld GEBRUIKERS_BEDRIJF-X, GEBRUIKERS_BEDRIJF-Y of PROJECTLEIDER_BEDRIJF-X en PROJECTLEIDER_BEDRIJF-Y. Per groep kun je dan aangeven tot welke schermen de leden van de groep toegang hebben.
Voordelen
Voordelen van meerdere organisaties in één WATCH-omgeving kunnen zijn:
- Het is goedkoper om bijvoorbeeld één omgeving met 100 medewerkers te huren dan twee omgevingen met 50 medewerkers.
- Je hoeft maar één omgeving in te richten en te beheren. Denk aan autorisatiegroepen en systeeminstellingen.
Nadelen
Nadelen van meerdere organisaties in één WATCH omgeving kunnen zijn:
- In de beheerschermen van klanten zie je altijd alle klanten, dus ook die van het andere bedrijf.
- Als je geen managerfilter of projectleiderfilter gebruikt (bijvoorbeeld als BEHEERDER) zie je ook alle projecten en medewerkers van het andere bedrijf in de beheerschermen en rapportages.
- De systeeminstellingen tellen voor alle gebruikers en kunnen dus niet per bedrijf ingesteld worden. Dit kan met name lastig zijn voor het versturen van e-mails en facturen met een bepaalde huisstijl.