Rechten agenda-items

In het document “autorisatie en filteren” van de module Urenregistratie wordt beschreven hoe de verschillende groepen toegang hebben tot verschillende pagina's en ook hoe de gegevens in deze pagina's gefilterd kunnen worden voor projectleiders, managers en medewerkers.

Voor agenda-items is een aparte rechteninstellingenscherm die gebruikt kan worden om de rechten met betrekking tot de agenda-item voor iedere individuele medewerker voor elk van de drie soorten agenda-items in te stellen.

Algemeen agenda- item

De rechten van de algemene agenda-items worden ingesteld in de rechtenpagina algemeen (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten algemeen).

rechten algemeen
Figuur 1 Rechten algemeen

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil tussen algemene agenda-items en planning- en afspraak-items is dat wanneer de A-waarde is ingesteld, de algemene agenda-items voor andere mensen dan de ingelogde gebruiker verborgen zijn.

Planning-item

De rechten van de planning-items worden ingesteld in de rechtenpagina planning (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten planning).

rechten planning
Figuur 2 Rechten planning

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil hier met algemene agenda-items is dat de ingelogde medewerker altijd de planning-items van andere medewerkers kan zien.

Afspraak-item

De rechten van de afspraak-items worden ingesteld in de rechtenpagina afspraak (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten afspraak).

rechten afspraak
Figuur 3 Rechten afspraak

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil hier met algemene agenda-items is dat de ingelogde medewerker altijd de afspraak-items van andere medewerkers kan zien.

Beheerpagina medewerkers

De rechten kunnen ook worden ingesteld in de beheerpagina medewerkers (Agenda & Planning > Beheer > Medewerkers). Wanneer de wijzigingspagina actief is aan de rechterkant van de beheerpagina en de desbetreffende medewerker waarvan gegevens gewijzigd moeten worden heeft toegang tot de module Agenda & Planning, kunnen de waarden A, B en C voor de drie typen agenda-items ook hier worden ingesteld.

beheerpagina medewerkers
Figuur 4 Beheerpagina medewerkers

Laatste nieuws

Budgetbescherming in euro compleet

Budgetbescherming in euro's, in plaats van uren, is nu compleet! Het verbruik van budgetten is direct zichtbaar in de urenregistratie en de budgetten kunnen worden gebruikt in de rapportages. Bovendien is de bescherming van deze budgetten nu mogelijk.

Lees meer

Upgrade naar 6.4.1 in weekend van 11 en 12 maart

In het weekend van 11 en 12 maart gaan we alle huurlicenties upgraden naar 6.4.1. U hoeft hiervoor niets te doen. Wel kan het zijn dat uw WATCH omgeving tijdelijk niet bereikbaar is.

Lees meer

Waarom kan ik deze uren niet meer wijzigen?

Er zijn verschillende redenen waardoor u uren niet meer kunt aanpassen in het urenregistratie- of validatiescherm. Sinds kort kunt u in een oogopslag zien wat de onderliggende oorzaak hiervan is.

Lees meer

Budgetbescherming

U kunt in WATCH instellen dat het aantal begrote uren niet mag worden overschreden. Dat noemen we Budgetbescherming. In versie 6.4 van WATCH zijn de mogelijkheden hiervoor verder uitgebreid. Zo kunt u nu ook een totaalbudget in euro’s opgeven.

Lees meer